Vision og Mission

Vision

FC Skanderborg har som mål, med udgangspunkt i fodbold, at være det foretrukne foreningstilbud i lokalsamfundet og blive anerkendt for at omfavne og udvikle hvert enkelt medlem på alle niveauer.

På breddedelen stræber vi efter at tilbyde udvikling og fantastiske fodboldoplevelser for både piger og drenge. Vi arbejder på at skabe et udviklende træningsmiljø ved at rekruttere og uddanne frivillige.

På talentdelen søger vi at være det førstevalg for talentfulde spillere, som ikke når eliteniveauet i Horsens, Aarhus og Silkeborg. Vi stræber efter at være det foretrukne talenttilbud i forhold til sammenlignelige fodboldklubber i Skanderborg Kommune.

Mission

Inden for foreningens sportslige og sociale rammer tilbyder FC Skanderborg et kreativt, udviklende og inspirerende miljø, hvor der er plads til alle.

FC Skanderborg har som mål at give medlemmerne gode muligheder for at opbygge sociale relationer og livslange venskaber gennem deltagelse i foreningen og fællesskabet, hvor alle bidrager.

Vi tilbyder et bredt fodboldmiljø med fokus på at skabe et socialt miljø, hvor den enkelte spiller kan udvikle sig i trygge omgivelser. Vores mål er at give børn og unge i Skanderborg Kommune mulighed for at opleve glæden ved bevægelse og fodboldspil.

På talentdelen søger vi at opretholde en god dialog med AGF, Horsens og Silkeborg og samarbejde om udviklingen af de bedste spillere i FC Skanderborg. Vi arbejder på at udvikle vores egne spillere, således at 75% af spillerne på førsteholdene er egenudviklede. Vi har fokus på talentudvikling frem for elite. Vores mål er at tilbyde talentholdene mulighed for at spille i den næstbedste række i forhold til eliteklubberne i vores område og fokusere på den individuelle spillerudvikling.

På både breddedelen og talentdelen søger vi at skabe et anerkendende miljø med fokus på at fastholde den enkelte spiller. FC Skanderborg ser mennesket bag spilleren og stræber efter at være mere end bare fodbold. Vi ønsker at være en sammenhængende klub, der byder både bredden, talentet, drenge og piger velkommen.